خَلوت و جَلوت

دور و برم از این همه خلوت شلوغ شد / کی می کنند خلوت و جلوت برابری

دور و برم از این همه خلوت شلوغ شد / کی می کنند خلوت و جلوت برابری

خَلوت و جَلوت

دلنوشته های نوکری ناقابل از عنایات آستان حضرت دوست در خلوت و جلوت
=================
عمری است حلقه‌‌ی در میخانه‌ایم ما
در حلقه‌ی تصرف پیمانه‌ایم ما
از نو رسیدگان خرابات نیستیم
چون خشت ، پاشکسته می‌خانه‌ایم ما
عشاق را به تیغ زبان گرم می‌کنیم
چون شمع ، تازیانه‌ی پروانه‌ا یم ما

پیام های کوتاه
پیوندهای روزانه

اینکه من عرض می‌کنم روز 9 دى در تاریخ ماندگار است، به خاطر این است که مردم بیدارند؛ همین است که کشور شما را نگه داشته است؛ همین است که جرأت سران استکبار را از آنها گرفته است که بخواهند به ملت ایران حمله کنند، می‌ترسند.                          مقام معظم رهبری

مابقی در ادامه مطلب

 

به وضوح هدف از ایجاد اغتشاشات اعلام شده بود؛ سایر موضوعات از قیبل تشکیل کمیته صیانت از انتخابات به بهانه جلوگیری از تقلب در انتخابات که 6 ماه قبل از انتخابات کلید خورده بود، اتهام دروغگویی و... وسیله تحقق این هدف شده بود تا با ایجادعملیات روانی برای کسب جمعیت و انحراف اذهان عمومی ...

سلطنت طلبان، ملیگراها، مخالفین نظام، بهائیان نجس و... داخلی هماهنگ با دشمنان قسم خورده خارجی یک شعار را تعقیب و تکرار میکردند: انتخابات بهانه است ، اصل نظام نشانه است.

اصل نظامی که مبتنی بر حکومت اسلامی، ‌ولایت فقیه و‌ قانون اساسی می‌باشد و اگر نبود رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری، هوشیاری ملت و عنایت خاص الهی هیچ بعید نبود اتفاقات انقلابات رنگی که از طرف استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا قبلاً در 4 کشور به ثمر نشسته بود یکبار دیگر به رنگ سبز در ایران اسلامی به وقوع بپیوندد.

فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در معرفی فتنه برگرفته از کتاب بصیرت و استقامت:

امیرامؤمنین(ع) میفرمایند: إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْکَامٌ تُبْتَدَعُ یُخَالَفُ فِیهَا کِتَابُ اللّه؛ [همانا آغاز پدید آمدن فتنه‌ها، هواپرستی و بدعت گذاری در احکام آسمانی است. نوآوری‌هایی که قرآن با آن مخالف است و گروهی بر گروه دیگر سلطه یابند که برخلاف دین خداست. خطبه 50 نهج‌البلاغه] سرآغاز پیدایش فتنهها، هوسها و هواهایی هستند که اطاعت میشوند. هوس در همه هست،‌ هواهای نفسانی در انسانها به طور مُزمَر و مکنونی وجود دارد، ‌امّا آن چه انتظار میرود از یک انسانِ رو به تکامل و مؤمن، این است که این هوسها در آن هنگامی که با اندیشهی درست، با راه پیشنهاد شده به وسیله مرشدانِ راه، یعنی پیامبران، یعنی عقل، عقل انسانی، وقتی میان هوس و این اندیشه‌ها تضادی بوجود می‌آید،‌ این هوس‌ها کنار گذاشته بشود؛ راه پیشنهادیِ این هوس‌ها پیموده نشود؛ این سرآغاز فتنه‌هاست و فتنه در قرآن با زبانی تند محکوم شده؛ الْفِتْنَةُ أَکْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ فتنه عظیم‌تر از  قتل است. (بقره 191) الْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ فتنه از قتل بدتر است. (بقره 217)، فتنه از کشتار دشوارتر و سخت‌تر است. از صدر اسلام تا امروز شما ملاحظه میکنید که بیشترینِ اختلافها میان حق و ناحق و میان جبههها و جناحهای گوناگون، بر سر مسئله امامت و ولایت و حکومت بودو در طول تاریخ، فرعونها و طاغوتها و جبّاران تاریخ، که تاریخ را منحرف کردند همان حاکمان نابه حق بودند، این یک اصل مسلّمِ روشن است. (17/10/58)

ملت ایران باید بداند که توطئه‌های استکبار جهانی علیه او  به امروز و فرداو پس فردای نزدیک، محدود نخواهد شد. باید آماده‌ی یک نبرد دراز مدت باشیم. ممکن است این نبرد ، همواره نبردی نظامی نباشد، ممکن است این نبرد، نبردی اقتصادی نباشد، حتی ممکن است این نبرد به معنای یک صف آرایی واضح سیاسی نباشداما شیوه‌های خطرناکتری نیز برای نبرد وجود دارد. (10/1/61)

فتنه آنجایی است که انسان بصیرت ندارد،‌ نمی‌فهمد چه شد، گیج است، گم است،‌ هرجا هر چه حرکت می‌کند سرجای اولش است، این را می‌گویند فتنه، گردوغبار است، آینده روشنی ندارد. (19/12/61)

امتحان را در قرآن فتنه نام نهاده‌اند زیرا فتنه آن چیزی است که در چشم افراد معمولی و متوسط، حقیقت در آن پوشیده می‌ماند. فتنه مثل گرد و غبار است که در ورای گرد و غبار، انسان خیلی واقعیتها را درک نمی‌کند. امتحان خدایی وقتی فرا می‌رسد، خیلی‌ها هستند که نمی‌فهمند این امتحان خدایی است، لذا در آن رد می‌شوند. فقط کسانی قبول می‌شوند که دو خصوصیت در آنها باشد؛ خصوصیت اول هوشمندی و آگاهی، خصوصیت دوم، قوت اراده و جرآت و شهامت. (1/12/64)

گاهی سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستی روشنگری کنند؛ همه بایستی بصیرت داشته باشند. (2/7/88)

در همین قضایای فتنه‌ی اخیر، یک عدهای اشتباه کردند؛ این بر اثر بی بصیرتی بود. ادعای تقلب در یک انتخابات بزرگ و با عظمت میشود؛ اگر چنان چه کسی معتقد به تقلب است، اولاً باید استدلال کند، دلیل بیاورد بر وجود تقلب؛ بعد هم اگر چنان چه دلیل آورد یا نیاورد، قانون راه را معین کرده است؛ میتواند شکایت کند. باید بازرسی بشود، باید بازبینی بشود... فتنه خُرد و نابود می‌کند کسانی را که زیر دست و پای فتنه قرار بگیرند. آنها نفهمیدند این فتنه است. یک حرف را یکی گفت، اینها هم تکرار کردند. (4/8/89)

  • تسنیم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی